Fiera's Blog


ENTRY ABOUT FACEBOOK TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW

Assalammualaikum Followers


Mama Stuff

something

Fiera Credits

something

Template by Shafiera Natasha. Basecode by Shafiera Natasha.
Header by Aina Najihah
Re-dit by Fiera
Contact me Again

On fb, tweeet

: Shafiera Natasha
: fiera
:Fiera
: Shafieranatasha17@gmail.com


Teringin Berhijab, Insyaallah Suatu Hari Nanti


Hai Stalker | Hai Peeps | Hai everyone 

" Teringin Berhijab, Maybe Oneday"

Haii Korang . Mesti rindu blog fiera kan. Yaa , I miss you all too . Today nak story about hijab . Cantik apabila berhijab . Tetapi mampukan aku berubah apabila keluar berhijab. Ya Allah sesungguhnya perubahan aku ini untuk kejalanmu, kau redhai lah aku Ya Allah.

Sesungguhnya, manusia yang bergelar wanita, cantik apabila memakai pakaian menutup aurat seperti tudung. Tapi, perlu ke pakai tudung ? Itu soalannya. Tudung tidak perlu pakai, yang perlu adalah , MENUTUP AURAT. Ingat jangan salahkan tudung, salahkan perangainya apabila sikapnya buruk. 

Allah tidak melarang untuk menutup aurat, tetapi kamu memperlekehkan seseorang yang bertudung itu kerana apa? Kerana perangainya buruk. Dalam erti kata lain ( Jangan ingat perempuan yang bertudung itu semua baik ) Tapi kita sedar tak apa yang kita cakap atau berkata atau secara lisan, itu awak memperlekehkan seseorang yang sedang mentaati perintah Allah Untuk bertudung ?

Ingatlah wahai manusia, kita bukan sempurna mana pun. Kita manusia yang selalu membuat kesilapan, jadi kita haruslah mentaati perintah Allah. Bukan untuk kamu sahaja, tapi untuk saya juga. Sesungguhnya wanita yang menutup aurat itu adalah seseorang yang cantik dimata Allah.

Hm, Anyway dekat atas tu just penerangan dari saya sahaja ;) . Note untuk saya jugak, dan korang semua. Insyaallah satu hari nanti saya akan berubah, dan berhijab dengan sempurna. Manusia semua tidak sempurna, jangan ingat kita sempurna.

Seseorang yang sempurna adalah tempatnya disisi Allah.
Anyway bersyukur sangat dapat share apa yang saya nak sampaikan harini.
Doakan saya berhijab dengan sempurna yee wahai kawan kawan, Dan saya berharap, semua wanita di luar sana bukan memakai tudung tapi menutup aurat dengan sempurna. Aminnn.

Kita sama sama doakan sahabat sahabat kita, ibu bapa kita, adik beradik kita serta masyarakat di luar sana ;) . Tak salah untuk berdakhwah sekali sekala. Ingat Allah itu haruslah sentiasa ;) 

...WE LOVE ALLAH...

p/s : Ingat kawan kawan, kita bukan seharusnya memakai tudung, tetapi haruslah menutup aurat dengan sempurna.

0 comment[s] | back to top